Come sfruttare il potere dell’intenzione

Come sfruttare il potere dell’intenzione? Perché non riusciamo a sviluppare un’intenzione ferma e risoluta? È possibile motivarsi a svolgere qualunque cosa senza incontrare gli ostacoli della pigrizia e della mancanza di volontà? Come si può superare la tendenza a procrastinare e ad abbandonare i propri propositi? Possiamo usare l’intenzione come mezzo per attrarre ciò che vogliamo? In questo articolo risponderò a queste domande, chiarendo che cosa è necessario fare e sviluppare per poter sfruttare al meglio il potere dell’intenzione per creare una vita ricca e soddisfacente. Parleremo di forza di volontà, contrapposta all’ossessività e alla durezza. Se vuoi approfondire sui modi per trovare la motivazione per fare qualunque cosa, puoi leggere questo articolo.

Che cos’è innanzitutto il potere dell’intenzione? Non è altro che il potere della nostra mente di allineare la volontà e i pensieri alla realtà e agli eventi. Tramite l’intenzione allineiamo corpo, mente e spirito alla realtà, per modificare o creare qualcosa. Esprimere un’intenzione significa servirsi della propria mente invece che esserne usati. Per questo uno dei presupposti per sfruttare il potere dell’intenzione è padroneggiare almeno un po’ la propria mente. Un altro presupposto è ripulire il nostro subconscio con la conoscenza di sé in modo da chiarire le nostre volontà e rimuovere le pulsioni schizofreniche della personalità. Inoltre, dobbiamo creare una forza di volontà potente, che non sia dura e intransigente, ma dolce e allo stesso tempo ferma e decisa. Approfondiamo ora questi aspetti.

Perché non abbiamo una forza di volontà ferrea

Per cominciare, però, chiariamo il motivo per cui non abbiamo una forza di volontà ferrea, siamo pigri, procrastiniamo, abbandoniamo i nostri obiettivi. La ragione principale è che non abbiamo un Io centrale, ma siamo animati da volontà contrastanti e deboli. Una parte di noi vuole migliorare la salute, mentre un’altra vuole rimanere malata, un’altra non ha voglia, un’altra ancora si compiace di soffrire, un’altra ancora ha sogni troppo grandi, un’altra ancora è troppo dura con sé stessa. In particolare, l’ossessività e la durezza sono enormi ostacoli a raggiungere ciò che ci proponiamo. Dobbiamo ammettere di non essere degli esperti nell’arte di motivare noi stessi. Tendenzialmente, ci motiviamo in modo negativo, costringendoci a fare le cose, facendo pressione su noi stessi.

Ma fare pressione su noi stessi non funziona. Anche quando educhiamo i bambini con durezza, solitamente scaturisce in loro rabbia, ribellione, conflitto, oppure una cieca sottomissione. Quando invece prendiamo a educarli dolcemente e amorevolmente, essi rispondono alle nostre richieste. Dentro di noi abbiamo un bambino, che ha bisogno di essere trattato come tale. Infatti il nostro ego non è altro che un bambino o, se preferisci, un animale da addomesticare. E per addomesticarlo abbiamo bisogno di sviluppare dolcezza e amore nei nostri confronti. Quindi dobbiamo innanzitutto imparare ad amare noi stessi. Senza amore non abbiamo potere né su noi stessi né sugli altri. Il vero potere è dolce e amorevole, non duro e autoritario. L’amore sa essere anche autorevole, ma non si impone mai con la violenza.

Diventare amorevoli con noi stessi per sfruttare il potere dell’intenzione

Ricapitolando, non riusciamo a motivarci perché non abbiamo dentro di noi una volontà chiara e perché siamo duri con noi stessi. Come possiamo diventare amorevoli con noi stessi per sfruttare il potere dell’intenzione e per sviluppare una forza di volontà potente? Innanzitutto dobbiamo smettere di essere perfezionisti quando fissiamo i nostri obiettivi. Dobbiamo perdonarci se non riusciamo a raggiungere ciò che ci prefissiamo e anche contemplare la possibilità che potremmo fallire. Dobbiamo ammettere che possiamo sbagliare e commettere degli errori in tutta tranquillità. Per fare ciò, dobbiamo trovare però un centro dentro di noi grazie al quale sentirci al sicuro e felici anche se non raggiungiamo i nostri obiettivi. Se infatti ci sentiamo in balia del mondo e dei risultati delle nostre azioni, è ovvio che continueremo a essere duri con noi stessi.

Dobbiamo trovare dentro di noi un fuoco di amore. Per fare questo, oltre a costruire un Io centrale, possiamo sviluppare amore tramite il non giudizio, il perdono, la preghiera, la resa, l’accettazione, il potenziamento della nostra autostima, la rivendicazione della nostra dignità e del nostro valore. Non è importante che scegliamo di amare noi stessi o gli altri: infatti non c’è alcuna differenza tra noi stessi e gli altri, in quanto questi sono uno specchio di noi. Dobbiamo ricucire le nostre ferite interiori e la nostra chiusura di cuore in modo da far crescere dentro di noi una madre amorevole. Contemporaneamente, dobbiamo dare vita anche a un padre autorevole (non autoritario), cioè a una forza di volontà risoluta e potente, tramite la creazione di un Io centrale.

Come sfruttare il potere dell’intenzione creando un Io centrale

Qui di seguito trovi i passi per sfruttare al meglio il potere dell’intenzione:

  • creare un Io centrato tramite la presenza e l’apertura del cuore, in modo da eliminare le volontà deboli e contrastanti dei tanti piccoli io della nostra personalità;
  • per fare ciò dobbiamo dissolvere i “misti”, cioè i piccoli io conflittuali dentro di noi, che creano tensione e caos dentro di noi, poiché manca il “padrone di casa”;
  • per dissolvere i misti dobbiamo osservare attentamente noi stessi durante il giorno, in modo da assumere consapevolezza dei nostri pensieri ed emozioni (che sono appunto i tanti piccoli io);
  • se vogliamo imparare a osservarci dobbiamo ricordarci di farlo;
  • per ricordarci di farlo dobbiamo ricordarci di noi;
  • per ricordarci di noi dobbiamo imparare a connetterci con il nostro vero Sé;
  • riconnetterci al nostro vero Sé significa “assaporare” il più possibile la nostra sensazione di esistere per fonderci con la pura coscienza;
  • per assaporare la nostra sensazione di esistere dobbiamo semplicemente fermare i nostri pensieri o, meglio, fare un salto oltre la mente, per diventare tutt’uno con la nostra presenza consapevole;
  • per diventare tutt’uno con la nostra presenza consapevole non dobbiamo fare altro che essere noi stessi, essere semplicemente presenti, senza elucubrazioni inutili.

Come avrai notato, ho descritto i passi a ritroso. La creazione di un Io centrato è il risultato dell’apertura del cuore, è dunque il conseguimento finale. Per dare vita a tale io centrale dobbiamo lavorare su di noi intensamente. Ma i frutti del nostro lavoro saranno dolcissimi!

Sviluppare un’intenzione forte dopo aver creato un Io centrato

A questo punto però non abbiamo finito di descrivere i passi per sfruttare il potere dell’intenzione. Una volta che abbiamo creato un Io centrale, o perlomeno siamo vicini ad averlo sviluppato, possiamo servirci al meglio della nostra mente. Ecco come:

1) Usiamo la nostra forza di volontà

Con il nostro io centrale possiamo innanzitutto avere a nostra disposizione una forza di volontà ferrea. Infatti solitamente la nostra energia è assorbita da desideri contrastanti (una parte di noi vuole fare qualcosa, un’altra vuole andare nella direzione opposta, per cui siamo insicuri, indecisi, pigri, non motivati). Tramite un Io centrale sciogliamo la nostra pigrizia, le nostre indecisioni e siamo molto più diretti all’azione, presenti a noi stessi e in linea con il momento presente. Anziché ossessionarci su che cosa è giusto fare, se riusciremo a farlo o pensare a quali ostacoli incontreremo, siamo focalizzati come un laser sui nostri obiettivi, poiché non consumiamo più energia con volontà schizofreniche, ma la dirigiamo verso uno stesso punto. La mente è potente quando è focalizzata, concentrata, se ha una direzione.

2) Selezioniamo una missione per espandere amore

Ma come servirci di questa potente forza di volontà? Innanzitutto possiamo selezionare un obiettivo principale, sul quale focalizzare intensamente le nostre energie. Dobbiamo scegliere la cosa più importante per noi e per la nostra missione nel mondo. Ad esempio, il nostro obiettivo potrebbe essere quello di raggiungere l’amore incondizionato ed elevare la vibrazione della coscienza su questo pianeta. Se solo pensiamo a una missione trascendente, fondata sull’amore e guidata da esso, la nostra energia spirituale aumenta, ci riempiamo di amore, potere ed entusiasmo. Ovviamente non sto parlando di attivismo o di volontà di “cambiare il mondo” nel senso comune del termine. Non ho nulla contro gli attivisti, ma ritengo che per incidere sul mondo dovremmo dapprima avere l’umiltà di migliorare noi stessi per portare pace e progresso e non per portare ulteriore rabbia, odio e distruttività nel mondo.

3) Prepariamo una strategia

Dopodiché, possiamo dividere la nostra missione in obiettivi più semplici. In questo modo non perdiamo il focus principale sull’obiettivo più importante, ma allo stesso tempo prepariamo un piano o una strategia per realizzarlo al meglio. Possiamo selezionare degli obiettivi nel breve e nel medio termine in vista della missione finale. Ad esempio, se il mio obiettivo è quello di amare incondizionatamente, posso iniziare a svolgere varie pratiche a partire da subito, come il Karma Yoga per sviluppare il non attaccamento, continuare a purificare la mia mente e il mio cuore tramite la preghiera, la meditazione e/o la contemplazione, sciogliere ulteriormente il mio ego, nutrire il mio spirito tramite la fruizione di opere d’arte. Posso entrare nello specifico delle pratiche per massimizzarne i benefici.

4) Entriamo in azione

Dopodiché, dobbiamo assicurarci di allineare la nostra volontà al nostro comportamento. Il solo potere dell’intenzione, nel momento in cui abbiamo un Io centrato, è già sufficiente a operare modificazioni spontanee e senza sforzo a livello della forma. Tuttavia dobbiamo perlomeno mettere in atto alcune azioni! Dobbiamo assicurarci di realizzare gli obiettivi nel breve e medio termine. Mentre li portiamo a termine, diamo un’occhiata alla nostra vita e dentro di noi per vedere se ciò che stiamo facendo ci sta conducendo al nostro obiettivo finale. Nel frattempo dobbiamo avere pazienza e perseverare: se abbiamo un Io centrato, non faremo dipendere la nostra realizzazione dal raggiungimento dell’obiettivo, quindi potremo aspettare con calma e infondere le nostre azioni di pace e amore.

5) Potenziamo la nostra intenzione

Mentre aspettiamo, possiamo contemplare e visualizzare la nostra missione, infondendola di amore e passione, entusiasmo e volontà, per farla entrare nel nostro cuore e viverla appieno. In questo modo ci assicuriamo di essere allineati con la nostra intenzione, rendendola più potente con la forza della nostra mente e del nostro cuore. Se dovessimo realizzare la nostra intenzione, potremmo formularne un’altra simile, magari ancora più grande! In ogni caso, se la nostra missione è, ad esempio, espandere amore nel mondo, non c’è un termine a tale obiettivo, non c’è un risultato da raggiungere, c’è solo appunto da espandere amore! Per potenziare ulteriormente la nostra intenzione, dobbiamo metterci l’anima mentre agiamo per portarla avanti. Inoltre, possiamo cercare di rendere tutta la nostra vita un modo per realizzare la nostra intenzione.

Ogni singolo nostro atto, ad esempio, può essere un modo per espandere amore. L’intera nostra vita deve diventare un modo per metterci al servizio, perché solo così avremo reale soddisfazione e potremo raggiungere risultati straordinari. Per potenziare ulteriormente la nostra intenzione, dobbiamo uscire da noi stessi, dimenticarci di noi per occuparci unicamente di ciò che ci sentiamo chiamati a svolgere. Se noi stessi “diventiamo la nostra intenzione“, investiamo in essa tutto il nostro essere e la rendiamo così potente da piegare qualunque resistenza interna ed esterna, diventando dei “proiettili” puntati verso l’obiettivo finale. Non dev’esserci più differenza tra chi agisce e l’azione, tra intenzione e fatti. In questo modo convogliamo tutta la nostra energia in direzione della nostra missione e possiamo davvero cambiare il mondo.

Possiamo sfruttare il potere dell’intenzione senza un Io centrale?

Certamente, tuttavia dobbiamo considerare che la mancanza di un Io centrale ci costringerà a confrontarci con numerosi desideri contrastanti che ci limiteranno, ostacoleranno e creeranno caos. In ogni caso, se creiamo una missione potente, un’intenzione fortissima nella quale investiamo tutti noi stessi e per la quale siamo disposti a sacrificare qualsiasi cosa, possiamo realizzare obiettivi grandiosi. Possiamo creare con la nostra mente un’intenzione centrale, che faccia da punto di riferimento per noi e ci guidi come farebbe un Io centrale. Comunque, anche decidendo di fare così, sarà inevitabile doverci scontrare con i nostri demoni interiori e dissolverli per creare un’identità stabile dentro di noi e una forza di volontà ferrea. Per questo dal mio punto di vista è più conveniente creare dapprima un Io centrale dentro di sé, unirsi al proprio cuore in modo da farsi invadere dall’energia divina e dell’amore.

Ciò non toglie che possiamo creare da subito una missione potente che ci guidi e ci ispiri al punto da farci scoppiare in lacrime ogni volta che pensiamo a essa. Se hai una missione che ti fa piangere, non aspettare a iniziare a metterla in atto! Avere in mente qualcosa di grande crea un allineamento dentro di te, ti rende potente e fortifica la tua forza di volontà. I grandi campioni delle varie discipline sfruttano il potere dell’intenzione per giungere a risultati grandiosi. La verità è che quando abbiamo una grande missione, non siamo noi a sforzarci di compierla, ma la missione si dispiega da sé, attraverso di noi, che siamo solo uno strumento per la sua realizzazione. Non dobbiamo “lavorare duro”, “sacrificarci come degli eroi”, poiché ciò implicherebbe un ego che vuole rivendicare dei meriti.

Sfatiamo il mito del “lavoro duro”

Dobbiamo lavorare nella gioia e rimanere nella pace e nell’amore, altrimenti non potremo realizzare nulla. Quello del lavoro duro è un mito duro a morire. L’idea di “spaccarsi la schiena” per raggiungere qualcosa è nobilitante per l’ego. Ma l’Amore vuole che noi stiamo bene, innanzitutto spiritualmente, ma anche psicologicamente e fisicamente, poiché è solo così che possiamo dare fondo alle nostre energie. E solo così possiamo entrare in contatto con l’energia superiore dell’Amore e trascendere i limiti della fisicità, arrivando magari a lavorare instancabilmente (ma non percuotendoci e tormentandoci!), perché “invasati” da un’energia superiore e in uno stato di flusso. Anziché lavorare duro, dobbiamo lavorare “morbido”, “dolce”, smettendo di preoccuparci per la produttività, l’efficienza, il guadagno e persino quanto possiamo dare o fare.

Dobbiamo lasciare che tutto sia guidato dall’Amore, lasciare che sia Esso a stabilire i nostri piani, i nostri orari, le nostre azioni, i nostri obiettivi. Per questo dobbiamo connetterci profondamente con il nostro cuore. A cambiare davvero il mondo non è l’eroismo di chi afferma di lavorare centinaia di ore a settimana. Rettifico: un lavoro di questo tipo porta enorme progresso e straordinari risultati. Ma oltre il duro lavoro c’è la possibilità del lavoro gioioso: chi ha mai detto che dobbiamo soffrire per portare avanti qualcosa? Quando siamo allineati con noi stessi, non possiamo soffrire, né sarebbe necessario farlo. Togliamoci dalla testa i senti di colpa, di dover meritare qualcosa, di dover essere masochisti e siamo tutt’uno con la Vita e con il nostro cuore!

Si può sfruttare il potere dell’intenzione per cose più semplici?!

Ovviamente puoi sfruttare il potere dell’intenzione anche per cose più semplici. Se stai cercando informazioni in merito a questo, non andartene, perché ne parlerò proprio adesso! L’intenzione non vale certo solamente per le grandi missioni o gli obiettivi vitali. Può servire anche per migliorare la propria vita, la propria relazione con il mondo, la propria interiorità. Ad esempio, possiamo servircene per coltivare un’attitudine positiva verso la vita, mantenere la pace, creare la vita dei propri sogni. Per obiettivi importanti ma comunque non troppo elevati, può essere sempre importante sviluppare un Io centrale. Anzi, lo è sicuramente. Infatti se non sappiamo che cosa vogliamo fare della nostra vita, come possiamo pensare di attrarre ciò che vogliamo o di creare una realtà soddisfacente?

In ogni caso, possiamo servirci del potere dell’intenzione a partire da subito. Un modo efficace per farlo è scrivere su un diario le proprie intenzioni nel lungo termine e poi quelle nel breve e medio termine per realizzare la nostra intenzione finale. Ad esempio, il nostro obiettivo può essere quello di migliorare la nostra salute. A questo punto possiamo definire il nostro piano per realizzare tale scopo. Possiamo iniziare a fare dei piccoli cambiamenti nell’alimentazione e introdurre un piano di attività fisica. Possiamo proporci di dimagrire di un certo tanto ogni settimana o ogni mese. Per motivarci a fare qualunque cosa, dobbiamo imparare a essere dolci con noi stessi invece che duri e ossessivi. Anziché pensare a che cosa potrebbe succedere se non miglioriamo la nostra salute, possiamo scrivere quali benefici potremo ottenere.

Dopodiché, possiamo focalizzarci intensamente sul nostro obiettivo, visualizzandolo quando vogliamo.

Usare l’intenzione per attrarre ciò che vogliamo

Possiamo anche usare l’intenzione come mezzo per applicare la legge di attrazione per attrarre ciò che vogliamo. Come? Essenzialmente, possiamo esprimere semplicemente un desiderio senza attaccamento, confidando che si avvererà. Solitamente non otteniamo ciò che vogliamo perché partiamo da un senso di mancanza. Se invece crediamo che ciò che vogliamo ci sia già stato dato e si a dentro di noi, non dobbiamo fare altro che aspettare che si manifesti, cioè che si materializzi al momento opportuno. Ovviamente non possiamo ottenere qualcosa se abbiamo anche il minimo dubbio che lo otterremo o che comparirà. In molti casi semplicemente stiamo chiedendo qualcosa di cui non abbiamo bisogno. Se vuoi sapere di più in merito ai motivi per cui l’Universo non ti dà ciò che chiedi, leggi questo articolo.

L’intenzione è di per sé potentissima a realizzare ciò che vogliamo. Tuttavia dobbiamo purificarla da ogni attaccamento, il quale agisce da volontà contrastante. Quando ci attacchiamo al nostro desiderio, è come se ci aspettassimo che non ci sia, rimaniamo con la speranza che si realizzi e la sottostante paura che non si realizzi. Non dobbiamo sperare o avere paura, ma semplicemente rimanere nel presente, esprimendo un’intenzione e poi lasciar andare. Se non lasciamo andare significa che non abbiamo fiducia, e in questo modo sabotiamo i nostri desideri e ci impediamo letteralmente di renderli reali o, nel migliore dei casi, creiamo enorme difficoltà. Quindi, piuttosto che desiderare qualcosa con attaccamento, possiamo entrare nello stato di coscienza in cui tutto accade spontaneamente e senza sforzo. Per chiedere che ciò che vogliamo ci sia dato, dobbiamo entrare in uno stato di intensa presenza nel qui e ora, amore e gioia.

Entrare in uno stato di coscienza superiore

Se vogliamo davvero attrarre ciò che vogliamo, dobbiamo quindi entrare in uno stato di coscienza superiore. Finché vibriamo su energie basse, accade che i nostri mostri interiori ci impediscono di realizzare i nostri desideri. In particolare, la paura, la mancanza di fiducia, la rabbia, l’odio, il giudizio e il vittimismo chiudono il canale con l’Universo. E ciò, ovviamente, è una nostra responsabilità. Dobbiamo allora lavorare per aprire il nostro cuore all’amore, alla fiducia, all’abbondanza, alla visione della perfezione del Tutto. Anziché lamentarci di non ottenere ciò che vogliamo, dobbiamo risvegliarci dall’addormentamento, dalla posizione di vittima e dalla meccanicità. Non possiamo pensare di sfruttare il potere dell’intenzione se non abbiamo prima potere sulla nostra mente. Infatti il potere dell’intenzione fa parte del potere della mente.

Lo stato di coscienza a cui dobbiamo mirare è uno stato superiore alla mente. Infatti è solamente a livello mentale (e di conseguenza emotivo e fisico) che siamo manipolabili dal mondo, vittime e schiavi della legge di attrazione, in quanto dominati dalla mente. Dobbiamo diventare padroni della nostra mente, risvegliandoci alla nostra vera natura di Coscienza. In tale stato di coscienza superiore non dovremo nemmeno più preoccuparci di che cosa attrarremo e cosa no, poiché saremo soddisfatti e completi nel qui e ora. Ma potremo comunque servirci della nostra mente nel migliore dei modi. E allora, se vuoi davvero che i tuoi sogni si realizzino, inizia da subito ad eliminare i blocchi a tale realizzazione. Rimuovi la paura, l’odio, elimina il giudizio, smetti di lamentarti, smetti di arrabbiarti, abbandona il vittimismo e apri il tuo cuore alla perfezione.

Chiediti sempre a quale scopo stai sviluppando un’intenzione

Prima di volere qualsiasi cosa, dovremmo avere il buonsenso di mettere in dubbio l’origine del nostro desiderio. Dobbiamo chiederci da dove viene esattamente, in modo da distinguere tra i capricci della personalità (che sono la maggior parte) e i desideri della nostra parte più profonda. Dopodiché, dovremmo chiederci a quale scopo stiamo sviluppando un’intenzione. Ad esempio, in molti casi riponiamo la nostra felicità nell’adempimento di un desiderio. Ma ogni volta che ci attacchiamo a un desiderio, come ho scritto sopra, accade inevitabilmente che ci boicottiamo da soli, creando attrito e resistenze e chiudendo il canale con l’Universo. Inoltre, un’intenzione che viene dall’ego e ha come obiettivo l’ottenimento di una felicità parte da uno stato di mancanza e sabota la tua evoluzione spirituale.

Come dico spesso, non siamo venuti sulla Terra per compiacere il nostro ego, ma per liberarcene e trovare la vera felicità e libertà. In molti casi ci sentiamo insoddisfatti perché le nostre intenzioni non vengono “ascoltate” e sembrano cadere nel vuoto. Eppure dovremmo essere grati di ciò, poiché se tutti i nostri desideri fossero soddisfatti non diventeremmo altro che dei bambini viziati e capricciosi! Perdonami la durezza, ma ritengo essenziale questo punto. Sia chiaro: non c’è nulla di male nell’avere dei capricci. Si tratta di qualcosa di assolutamente normale. Ma se il nostro obiettivo è crescere e risvegliarci dobbiamo mettere in discussione i nostri desideri per trovare la Verità. Altrimenti rischiamo di rimanere schiavi delle nostre stesse intenzioni: volere qualcosa non è libertà, ma schiavitù!

Volere qualcosa non è libertà, ma schiavitù

Prima di sfruttare il potere dell’intenzione, dovremmo interrogarci sul significato dei desideri. Da che cosa nasce un desiderio? Dalla prefigurazione di un bene futuro sulla base di un piacere passato. Si tratta di qualcosa di puramente mentale. O perlomeno è così nella maggior parte dei casi. I desideri della nostra parte più profonda nascono da una volontà di espandere amore. Invece i desideri dell’ego nascono dal bisogno di chiedere quell’amore all’esterno. E dovremmo chiederci il motivo per cui abbiamo un così disperato bisogno di amore sotto forma di relazioni, sostante e attività. La risposta è semplice: abbiamo il cuore chiuso all’amore dentro di noi e in questo modo siamo come dei mendicanti in cerca di barlumi di soddisfazione nel mondo.

Anche in questo caso, non c’è nulla di male in ciò. Ma, ripeto, se il nostro obiettivo è evolverci spiritualmente, dobbiamo guardare in faccia la verità e iniziare a cercare la felicità e l’amore dentro di noi. Finché abbiamo dei desideri senza il cui esaudimento ci sentiamo insoddisfatti e miseri, siamo degli schiavi, servi della nostra stessa mente e dei nostri impulsi. Non c’è alcuna libertà nel poter fare ciò che si vuole: ognuno può verificarlo nella propria esperienza, senza dover credere a queste parole. La vera libertà è assenza di desiderio: siamo liberi quando la nostra volontà è completamente allineata a quella della Vita e del momento presente. Quando siamo allineati con l’Universo, possiamo sfruttare il potere dell’intenzione, ma questa volta per progredire ulteriormente sul nostro cammino spirituale e per aiutare gli altri a fare altrettanto.

Ma che senso ha sfruttare il potere dell’intenzione se non voglio più niente?

Il fatto di essere allineati con la volontà divina non significa necessariamente non avere delle intenzioni. Ovviamente tali intenzioni saranno illuminate dal fuoco dell’Amore e offerte come servizio. Assumeranno il valore di volontà (corrispondente a quella della Vita per elevare la coscienza umana) piuttosto che di desideri o di capricci. Ciò che viene chiesto o di cui si ha bisogno in un dato momento verrà dato nel momento opportuno, senza che ci sia bisogno di preoccuparsi di ciò che si dovrà fare domani o l’anno prossimo. L’intenzione più elevata consiste nel desiderio di allinearsi alla volontà dell’Universo invece che creare una volontà individuale e separata. Paradossalmente, è proprio quando rimettiamo la nostra volontà nelle mani di un’Intelligenza superiore che siamo e ci sentiamo veramente liberi.

Infatti non può esserci vera libertà nel sistema dell’ego, ma solo libertà DALL’ego. Quando siamo identificati con l’ego, è esso a dettare la nostra agenda e dire di che cosa abbiamo bisogno. Dobbiamo separarci dal nostro ego per vedere la futilità della maggior parte dei nostri desideri (sempre che ciò sia il nostro obiettivo in qualità di cercatori spirituali). Dovremmo sviluppare l’intenzione di non avere più intenzioni! E così otterremo la vera liberazione dalla “trappola planetaria”. Prima di sfruttare il potere dell’intenzione, riappropriamoci del potere della nostra mente. Altrimenti rischieremo che i nostri desideri siano contaminati dal sistema dell’ego. Ovviamente non dobbiamo nemmeno essere ossessionati da ciò e possiamo sviluppare serenamente delle intenzioni per migliorare la nostra vita!

Sviluppa intenzioni per migliorare la tua vita

Puoi quindi tranquillamente migliorare le tue condizioni interiori ed esterne attraverso il potere dell’intenzione. In ogni caso, ti ricordo, è bene che ci liberiamo dall’attaccamento ai nostri desideri, cioè non dobbiamo far dipendere la nostra realizzazione da essi. Dobbiamo trovare la pace nel qui e ora, poiché è solo nel momento presente che si trova la felicità! Quindi la cosa più conveniente è innanzitutto accettare la nostra condizione attuale, arrendendoci profondamente a essa. A quel punto, ma soltanto a quel punto, possiamo intraprendere le azioni e sviluppare le intenzioni per migliorare la nostra realtà (infatti arrendersi a qualcosa significa allinearsi interiormente al momento presente, non certo obbligarsi a lasciare che all’esterno ci sia una situazione difficile).

A dire il vero, accade che quando ci arrendiamo intensamente alla nostra situazione, qualunque essa sia, scaturisce la pace (purché la nostra resa sia profonda e genuina). E la situazione esterna (in quanto riflessa di quella interiore) si risolverà in moltissimi casi da sola. Infatti i mali esterni sono il risultato di un disallineamento spirituale. Quando ci riallineiamo alla Vita, eliminiamo le resistenze e la sofferenza, e con essa spesso anche gli effetti nel mondo causati da questa scelta di resistere. Il potere dell’accettazione è davvero straordinario. In ogni caso, una volta che ci siamo arresi interiormente possiamo serenamente migliorare le nostre condizioni esterne. E ciò sarà senz’altro più facile, in quanto la nostra mente sarà in pace e quindi molto più lucida e focalizzata.

Quindi cerca sempre di sviluppare intenzioni non perché non accetti la tua realtà presente, ma prima accetta la tua realtà e poi sfrutta il potere dell’intenzione.

Grazie per la lettura! Iscriviti alla newsletter e seguimi su Facebook per rimanere aggiornato sui contenuti del Sentiero della Realizzazione.

578 risposte a “Come sfruttare il potere dell’intenzione”

  1. Hey there! I just wanted to ask if you ever have any trouble with hackers?
    My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing several weeks of hard
    work due to no back up. Do you have any solutions to stop hackers?

  2. Nice blog here! Also your site loads up very fast!
    What web host are you using? Can I get your affiliate link to
    your host? I wish my web site loaded up as fast
    as yours lol

  3. I have to express some appreciation to the writer for
    rescuing me from this particular setting.
    Because of looking out through the world wide web and coming across recommendations which were not powerful,
    I assumed my entire life was well over. Existing devoid of the solutions to the problems you have solved by
    way of the website is a crucial case, as well as ones that would have badly damaged my entire career if
    I hadn’t discovered the website. Your primary expertise and kindness in dealing with every aspect
    was excellent. I don’t know what I would’ve done if I hadn’t
    encountered such a stuff like this. It’s possible to at this time relish my future.
    Thanks very much for your skilled and results-oriented guide.
    I won’t think twice to recommend your web site to anybody who should have guide on this
    issue.

  4. Wow! This could be one particular of the most helpful blogs We’ve ever arrive across on this
    subject. Basically Magnificent. I’m also an expert in this topic therefore I can understand
    your effort.

  5. Good ? I should certainly pronounce, impressed with your website.

    I had no trouble navigating through all tabs and related info ended up being truly simple to do to access.

    I recently found what I hoped for before you know it
    at all. Reasonably unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums
    or anything, website theme . a tones way for your customer to communicate.
    Nice task.

  6. Hi, i feel that i noticed you visited my blog thus i came to go back the desire?.I’m attempting to find issues to enhance my site!I assume its adequate to make use of some of your ideas!!

  7. Howdy! I could have sworn I?ve been to this blog before but after browsing through a few of the
    articles I realized it?s new to me. Anyways, I?m certainly
    pleased I came across it and I?ll be bookmarking it and
    checking back regularly!

  8. An interesting discussion is definitely worth comment. I believe that you should write
    more about this subject matter, it may not be a taboo subject
    but typically people don’t discuss such issues.
    To the next! Cheers!!

  9. Hmm it appears like your site ate my first comment (it was super long) so I guess I’ll just
    sum it up what I had written and say, I’m thoroughly enjoying your
    blog. I too am an aspiring blog blogger but I’m still new
    to everything. Do you have any tips and hints for beginner
    blog writers? I’d definitely appreciate it.

  10. Wonderful goods from you, man. I’ve understand your stuff previous to
    and you’re just too wonderful. I actually like what you have
    acquired here, certainly like what you are saying and the way in which you say it.
    You make it enjoyable and you still care for to keep it smart.
    I can not wait to read much more from you. This is really a wonderful
    web site.

  11. Excellent post. I was checking constantly this weblog and I am inspired!
    Very helpful info specially the last part 🙂 I take care of such info much.
    I was looking for this certain info for a very lengthy time.
    Thanks and good luck.

  12. Thanks for every other informative blog. Where else may I
    am getting that type of info written in such an ideal way?
    I have a mission that I am just now working on, and I’ve been at the look out for
    such information.

  13. I am really enjoying the theme/design of your weblog.
    Do you ever run into any web browser compatibility problems?
    A handful of my blog visitors have complained about my site not working correctly in Explorer but looks great in Safari.
    Do you have any ideas to help fix this issue?

  14. Right here is the right website for anybody who really wants to understand this topic.
    You know so much its almost tough to argue with you (not that I really would want to?HaHa).

    You definitely put a fresh spin on a subject which has been discussed for many years.
    Excellent stuff, just wonderful!

  15. I just couldn’t depart your site before suggesting that I
    really loved the usual info an individual provide to your visitors?

    Is going to be again frequently in order to check up on new posts.

  16. This is the perfect blog for anyone who wishes to understand this
    topic. You realize a whole lot its almost hard to argue with you (not that I really will need to?HaHa).

    You certainly put a fresh spin on a subject which has been discussed for ages.
    Great stuff, just wonderful!

  17. Can I just say what a comfort to find an individual who actually knows what they’re discussing online.
    You certainly know how to bring a problem to light and make it
    important. More and more people ought to read this and understand this side
    of the story. I can’t believe you aren’t more popular given that you certainly possess the gift.

  18. I got this web site from my pal who informed me concerning this web page and now
    this time I am visiting this web site and reading very informative posts at this place.

  19. I’ve been exploring for a little for any high-quality articles or blog posts on this kind of
    space . Exploring in Yahoo I at last stumbled upon this web site.

    Reading this information So i am happy to express that I have an incredibly excellent uncanny feeling I discovered exactly what I
    needed. I so much certainly will make certain to don’t
    forget this web site and provides it a glance on a relentless basis.

  20. Hello, i feel that i saw you visited my website so
    i came to ?go back the prefer?.I am trying to
    find issues to improve my website!I suppose its good enough to make use of some of
    your ideas!!

  21. I’m also writing to let you understand of
    the helpful experience my cousin’s child gained studying your site.
    She realized such a lot of details, which
    include what it is like to possess a marvelous teaching heart to let other folks
    with ease understand a number of extremely tough matters.
    You actually did more than her expectations. Thank you
    for rendering those practical, trustworthy, informative and
    as well as unique tips on this topic to Julie.

  22. I was just searching for this info for some time. After six hours of continuous Googleing, finally I
    got it in your site. I wonder what is the lack of Google strategy that do not rank
    this type of informative websites in top of the list. Usually the top
    sites are full of garbage.

  23. The other day, while I was at work, my sister stole my iphone and
    tested to see if it can survive a forty foot drop, just so she can be a youtube sensation. My iPad is now broken and
    she has 83 views. I know this is totally off
    topic but I had to share it with someone!

  24. Hey There. I found your blog using msn. This is
    an extremely well written article. I will make sure to bookmark it and
    return to read more of your useful info. Thanks for the post.
    I’ll certainly return.

  25. Hey there! I realize this is kind of off-topic however I had to ask.
    Does operating a well-established website like yours require a large amount of work?
    I am completely new to operating a blog however
    I do write in my journal everyday. I’d like to start a blog so I will
    be able to share my personal experience and views online.
    Please let me know if you have any kind of suggestions or tips
    for new aspiring bloggers. Thankyou!

  26. Just want to say your article is as astounding. The clearness for your
    put up is simply nice and that i could suppose you’re a professional on this subject.
    Well along with your permission let me to take hold of your feed to stay updated with imminent post.
    Thank you one million and please keep up the gratifying work.

  27. Good day very cool website!! Guy .. Beautiful ..

    Amazing .. I’ll bookmark your web site and take the feeds also?
    I am glad to find so many useful information right here within the put up, we need work out extra strategies in this
    regard, thanks for sharing. . . . . .

  28. Simply want to say your article is as amazing. The clearness to your submit is simply
    nice and that i can assume you are a professional on this subject.

    Well along with your permission let me to snatch
    your RSS feed to stay up to date with coming near near post.
    Thank you one million and please continue the gratifying
    work.

  29. Excellent post. I was checking continuously this weblog and I
    am impressed! Very useful info specifically the remaining phase 🙂 I care for such info a
    lot. I was seeking this particular information for a very long
    time. Thanks and best of luck.

  30. Thanks for sharing excellent informations. Your web site is
    very cool. I am impressed by the details that you have on this website.

    It reveals how nicely you understand this subject. Bookmarked this web page, will come back
    for extra articles. You, my pal, ROCK! I found simply the information I already searched everywhere and simply could not come across.
    What a perfect web-site.

  31. I simply needed to thank you so much again. I’m not certain the things that I could
    possibly have made to happen in the absence of the recommendations provided by
    you regarding such problem. It was actually a
    real difficult condition for me personally, however , finding out a professional tactic you managed the issue
    made me to cry with gladness. I am just happier for the
    service and even pray you comprehend what a powerful job your are
    doing teaching the others through the use of a site. Most likely you’ve never come across all of us.

  32. I beloved as much as you will obtain performed right here.

    The comic strip is attractive, your authored subject matter stylish.
    however, you command get got an edginess over that you want be delivering the following.
    unwell definitely come further earlier once more since precisely
    the similar just about very incessantly inside of case you protect this
    increase.

  33. I am really inspired with your writing skills as smartly as with the
    layout in your blog. Is this a paid topic or
    did you modify it your self? Either way stay up the nice quality writing, it’s uncommon to see
    a nice weblog like this one these days..

  34. You are so awesome! I don’t think I’ve truly read a single thing
    like this before. So good to discover somebody with original thoughts on this subject
    matter. Seriously.. thank you for starting this up. This
    website is something that is required on the web, someone with
    a little originality!

  35. Someone necessarily help to make significantly posts I’d state.
    This is the first time I frequented your web page and to
    this point? I amazed with the analysis you made to create
    this particular submit incredible. Great process!

  36. I enjoy you because of all of the efforts on this web site.
    My aunt really loves getting into investigation and it’s
    really easy to see why. We all know all of the powerful tactic you deliver important tips through your web blog
    and as well invigorate participation from people about this article
    then my daughter is starting to learn so much. Take pleasure in the remaining
    portion of the new year. You are carrying out a really great job.

  37. Great ? I should certainly pronounce, impressed with your web site.
    I had no trouble navigating through all tabs as well as related info ended up being truly easy to do
    to access. I recently found what I hoped for before you know it at all.

    Quite unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or something, website theme .
    a tones way for your customer to communicate. Excellent task.

  38. Does your blog have a contact page? I’m having a tough time locating it but, I’d like to shoot you an email.

    I’ve got some suggestions for your blog you might be interested
    in hearing. Either way, great blog and I look forward
    to seeing it develop over time.

  39. Great ? I should certainly pronounce, impressed with your web site.
    I had no trouble navigating through all tabs as well as related info ended up being truly easy to do to access.
    I recently found what I hoped for before you know it
    in the least. Reasonably unusual. Is likely to appreciate
    it for those who add forums or something, website theme .
    a tones way for your client to communicate.
    Nice task.

  40. You really make it appear so easy along with your presentation however I in finding this matter to be actually something that I think I’d by no means understand.
    It seems too complicated and extremely wide for me.

    I am taking a look ahead for your next put up, I will attempt to get the hang of it!

  41. We are a group of volunteers and opening a brand new scheme in our community.
    Your web site provided us with helpful information to work on. You’ve done an impressive activity and our whole group will be thankful to you.

  42. I do trust all the ideas you’ve presented in your post.
    They are very convincing and will definitely work.
    Still, the posts are very short for beginners.
    Could you please prolong them a little from
    subsequent time? Thank you for the post.

  43. We wish to thank you all over again for the wonderful ideas you offered Jeremy when preparing a post-graduate research plus, most importantly,
    for providing all of the ideas in a single blog post.
    In case we had been aware of your web-site a year ago, we will have been rescued from the unnecessary
    measures we were choosing. Thanks to you.

  44. Hello there, just became alert to your blog through Google,
    and found that it’s really informative. I’m going to watch out for brussels.

    I’ll be grateful if you continue this in future. Many people will be benefited from your
    writing. Cheers!

  45. I loved as much as you’ll receive carried out right here.
    The sketch is attractive, your authored material stylish.
    nonetheless, you command get bought an nervousness over that you wish be delivering the following.

    unwell unquestionably come more formerly again since exactly the same nearly a
    lot often inside case you shield this hike.

  46. My family members every time say that I am wasting my time here at net, except I know I
    am getting knowledge all the time by reading thes good articles or reviews.

  47. If some one needs to be updated with most up-to-date technologies after that he must be go
    to see this web site and be up to date daily.

  48. Thank you, I’ve just been looking for info approximately this topic
    for ages and yours is the best I have found out till now.
    However, what about the conclusion? Are you positive about the supply?

  49. Hi there, just became aware of your blog through Google, and found that it’s really informative.

    I am gonna watch out for brussels. I’ll be grateful
    if you continue this in future. Lots of people will be benefited from your writing.
    Cheers!

  50. You really make it seem so easy with your presentation but I find this
    topic to be actually something that I think I would never understand.
    It seems too complex and extremely broad for me.
    I am looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!

  51. Thanks for your personal marvelous posting! I really enjoyed reading it, you can be a great author.
    I will be sure to bookmark your blog and may come back later in life.
    I want to encourage you to ultimately continue your great work, have a nice holiday weekend!

  52. I’m extremely impressed with your writing skills and also with the
    layout on your weblog. Is this a paid theme or did you modify it yourself?
    Anyway keep up the nice quality writing,
    it’s rare to see a nice blog like this one today.

  53. It’s appropriate time to make some plans for the future and it’s time to be happy.
    I’ve read this post and if I could I wish to suggest you few interesting things or suggestions.
    Maybe you could write next articles referring to this article.
    I want to read even more things about it!

  54. I truly love your website.. Very nice colors & theme.
    Did you build this web site yourself? Please reply back as I?m attempting to create my own site and would like to find out where you got this from or what the
    theme is named. Many thanks!

  55. I like the valuable information you provide
    in your articles. I will bookmark your blog and check again here regularly.
    I am quite certain I’ll learn a lot of new stuff right here!
    Good luck for the next!

  56. Hiya very cool blog!! Guy .. Beautiful .. Superb .. I will
    bookmark your website and take the feeds additionally?
    I am happy to seek out numerous helpful info right here in the post,
    we want develop extra techniques on this regard, thanks for sharing.
    . . . . .

  57. Right here is the perfect website for anyone who hopes to find out about this
    topic. You know a whole lot its almost tough to argue with you
    (not that I really would want to…HaHa).
    You certainly put a fresh spin on a topic which
    has been written about for many years. Wonderful stuff, just
    wonderful!

  58. Admiring the time and effort you put into your site and detailed information you present.
    It’s great to come across a blog every once
    in a while that isn’t the same out of date rehashed information. Fantastic read!
    I’ve saved your site and I’m including your RSS feeds to my Google account.

  59. Hiya very nice website!! Man .. Excellent .. Wonderful ..
    I will bookmark your website and take the feeds also?
    I’m glad to seek out numerous helpful info here in the submit, we’d like develop more techniques on this regard,
    thank you for sharing. . . . . .

  60. This is very interesting, You are an overly skilled blogger.

    I have joined your feed and look forward to in the hunt for
    extra of your wonderful post. Also, I have shared your website in my social networks

  61. This is the perfect website for anybody who wants to find
    out about this topic. You understand a whole lot its almost tough to argue with you
    (not that I actually will need to…HaHa). You definitely put a fresh spin on a subject that
    has been discussed for a long time. Wonderful stuff, just great!

  62. Hello! I just wanted to ask if you ever have any trouble with hackers?
    My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing several weeks of hard work due to no data backup.
    Do you have any methods to protect against hackers?

  63. Good day I am so glad I found your blog page, I really found
    you by accident, while I was searching on Askjeeve for something else, Nonetheless I am here now and would
    just like to say many thanks for a remarkable post and a all round thrilling blog (I also love the theme/design), I don?t have time to browse it all
    at the minute but I have saved it and also added in your RSS feeds,
    so when I have time I will be back to read a lot more, Please do keep up the awesome jo.

  64. It’s perfect time to make a few plans for the future and it’s time to be happy.

    I have read this post and if I may I want to recommend you few interesting issues or
    suggestions. Maybe you could write subsequent articles relating to
    this article. I wish to read more issues approximately it!

  65. Please let me know if you’re looking for a writer for your weblog.

    You have some really good articles and I believe I would be a good asset.
    If you ever want to take some of the load off, I’d love to write some content for your blog in exchange for a link back to mine.
    Please shoot me an email if interested. Regards!

  66. Thanks for sharing superb informations. Your site is very cool.

    I’m impressed by the details that you have on this site. It
    reveals how nicely you understand this subject. Bookmarked this web page, will
    come back for more articles. You, my pal, ROCK! I found simply the information I already searched all over the place and just couldn’t come across.
    What a great web-site.

  67. Hello, I think your website might be having browsr compatibility issues.
    Wheen I look at your website in Ie, it looks fine but when opening in Internet Explorer, itt has some overlapping.

    I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, amazing blog!

  68. I am now not positive the place you’re getting your information, however great topic.
    I must spend some time studying more or figuring
    out more. Thanks for magnificent info I was searching for this info for my mission.

  69. excellent post, very informative. I’m wondering why the other
    experts of this sector do not understand this.
    You must proceed your writing. I am sure, you’ve a great readers’
    base already!

  70. Hello There. I found your blg using msn. This iss a really well
    written article. I’ll be sure tto bookmark it and return to read
    more of your seful info. Thanks for the post. I will definitely comeback.

  71. Great post. I used to be checking constantly this blog and
    I am impressed! Very useful information particularly
    the final part 🙂 I handle such information much.
    I was seeking this certain info for a long time.
    Thanks and good luck.

  72. Hi there! Someone in my Myspace group shared this website with us so I came to take a look.
    I’m definitely loving the information. I’m bookmarking and will be
    tweeting this to my followers! Superb blog and superb design.

  73. hi!,I love your writing very a lot! share we keep up a correspondence
    more approximately your post on AOL? I require a specialist
    in this space to resolve my problem. May be that’s you!
    Looking ahead to peer you.

  74. Excellent weblog here! Additionally your site quite a
    bit up fast! What host are you the use of? Can I get your affiliate hyperlink
    for your host? I wish my web site loaded up as quickly as yours lol

  75. As I website possessor I believe the content material here is rattling wonderful , appreciate it for your efforts.
    You should keep it up forever! Best of luck.

  76. Hello! I’ve been following your blog for a long time now and finally got the
    bravery to go ahead and give you a shout out from Dallas Texas!
    Just wanted to tell you keep up the fantastic work!

  77. We’re a group of volunteers and opening a new scheme in our community.
    Your website provided us with valuable information to work on. You have done an impressive job and
    our whole community will be thankful to you.

  78. I don’t even know how I ended up here, but I thought this post was
    great. I don’t know who you are but definitely
    you’re going to a famous blogger if you are not already 😉
    Cheers!

  79. It is the best time to make some plans for the future and it is
    time to be happy. I have read this post and if I could I desire
    to suggest you some interesting things or suggestions. Maybe you can write next articles referring to this article.
    I wish to read even more things about it!

  80. Wow that was strange. I just wrote an incredibly long comment but after I clicked submit my comment
    didn’t show up. Grrrr… well I’m not writing all that over again. Anyways,
    just wanted to say excellent blog!

  81. hey there and thank you for your information – I’ve certainly picked up
    anything new from right here. I did however
    expertise a few technical points using this web site, since I experienced to reload the site lots
    of times previous to I could get it to load correctly.
    I had been wondering if your web hosting is OK? Not that I am complaining, but sluggish loading instances times will very
    frequently affect your placement in google and can damage your high-quality score
    if ads and marketing with Adwords. Well I’m adding this RSS to my email and could look out for a lot more of your respective exciting
    content. Make sure you update this again very soon.

  82. When I originally left a comment I seem to have clicked the -Notify me when new comments
    are added- checkbox and now whenever a comment is added I
    recieve four emails with the exact same comment.
    There has to be an easy method you can remove me from that service?
    Thank you!

  83. It’s a shame you don’t have a donate button! I’d certainly donate to this outstanding blog!
    I suppose for now i’ll settle for book-marking and adding your
    RSS feed to my Google account. I look forward to brand new
    updates and will talk about this website with my Facebook
    group. Talk soon!

  84. I?m amazed, I have to admit. Seldom do I come across a blog that?s both equally educative and amusing, and without a doubt,
    you have hit the nail on the head. The problem is something which too few folks are speaking intelligently about.
    I am very happy I found this during my search for something regarding this.

  85. Whats up this is kind of of off topic but I was wondering if blogs use
    WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML.
    I’m starting a blog soon but have no coding know-how so
    I wanted to get guidance from someone with experience.
    Any help would be greatly appreciated!

  86. I?m amazed, I must say. Seldom do I encounter a blog that?s both educative
    and entertaining, and without a doubt, you have hit
    the nail on the head. The problem is something
    too few folks are speaking intelligently about.
    I’m very happy that I found this in my search for something relating
    to this.

  87. This is a good tip particularly to those fresh to the blogosphere.
    Simple but very accurate information… Appreciate
    your sharing this one. A must read post!

  88. Superb website you have here but I was curious if you knew of any
    forums that cover the same topics discussed in this article?

    I’d really like to be a part of group where I can get opinions from other knowledgeable individuals
    that share the same interest. If you have any suggestions,
    please let me know. Bless you!

  89. I leave a response when I like a post on a site or I have something to add to the discussion. It
    is caused by the sincerness communicated in the post I browsed.
    And on this post Come sfruttare il potere dell'intenzione – Il Sentiero della Realizzazione.
    I was actually excited enough to drop a thought 😉 I actually do have a few questions for you if
    you usually do not mind. Is it only me or do a few of these comments
    appear like left by brain dead individuals? 😛 And, if you are posting
    at other sites, I’d like to keep up with you. Would you make a list all of all your shared pages like your Facebook page, twitter
    feed, or linkedin profile?

  90. Hello! I’m at work browsing your blog from my new iphone!

    Just wanted to say I love reading through your blog and look forward to all your
    posts! Carry on the superb work!

  91. I cling on to listening to the news update lecture about getting boundless online grant applications so I have been looking around for the finest site
    to get one. Could you tell me please, where could i acquire some?

  92. If some one wishes to be updated with most up-to-date technologies therefore he must be
    visit this web site and be up to date all the time.

  93. Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to
    make your point. You clearly know what youre talking about,
    why waste your intelligence on just posting videos to your weblog when you could be giving us something enlightening to read?

  94. Wow that was odd. I just wrote an very long comment but after I clicked submit
    my comment didn’t show up. Grrrr… well I’m not
    writing all that over again. Anyways, just wanted to say wonderful blog!

  95. Hello! I just wanted to ask if you ever have any trouble with hackers?
    My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing several weeks of hard work due to no back up.
    Do you have any methods to protect against hackers?

  96. Very nice post. I just stumbled upon your blog and
    wished to say that I’ve really enjoyed browsing your blog posts.

    In any case I’ll be subscribing to your rss feed and I hope you write again very soon!

  97. My spouse and I absolutely love your blog and find a lot of your post’s to be just what I’m looking for.
    Does one offer guest writers to write content for yourself?
    I wouldn’t mind creating a post or elaborating on most of the subjects you write
    related to here. Again, awesome web log!

  98. Howdy, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was just curious if you get a lot of
    spam feedback? If so how do you protect against it, any plugin or anything you can recommend?
    I get so much lately it’s driving me mad so any
    help is very much appreciated.

  99. Its like you read my mind! You appear to know a
    lot about this, like you wrote the book in it or something.
    I think that you could do with some pics to drive the message home a little bit, but instead of that, this is magnificent blog.

    A great read. I’ll certainly be back.

  100. Hello there, just became aware of your blog through Google, and found that
    it’s really informative. I am gonna watch out
    for brussels. I’ll appreciate if you continue this in future.

    Lots of people will be benefited from your writing.
    Cheers!

  101. I have been exploring for a bit for any high-quality articles or weblog posts on this sort of area
    . Exploring in Yahoo I ultimately stumbled upon this
    site. Reading this information So i’m glad
    to convey that I’ve a very excellent uncanny feeling I discovered
    exactly what I needed. I most undoubtedly will make certain to do not fail to remember this website and provides it a look on a continuing basis.

  102. Undeniably believe that which you said. Your favorite reason seemed to be at
    the internet the simplest factor to take note of. I say to you, I certainly get irked whilst
    other people think about concerns that they just do not know about.
    You managed to hit the nail upon the top as neatly as outlined out the whole thing without having side-effects ,
    other people can take a signal. Will probably be back to get more.
    Thanks!

  103. The very next time I read a blog, Hopefully it does not disappoint me just as
    much as this particular one. After all, Yes, it was my choice
    to read through, but I actually thought you would have something interesting
    to talk about. All I hear is a bunch of crying about
    something that you can fix if you were not too
    busy looking for attention.

  104. I would like to use the chance of saying thanks to you for the professional direction I have always
    enjoyed going to your site. I am looking forward to the
    particular commencement of my school research and the complete preparing would never have been complete without coming to your website.
    If I could be of any assistance to others, I’d personally be pleased to help by
    what I have learned from here.

  105. I like the helpful information you provide in your articles.
    I will bookmark your blog and check again here regularly.
    I’m quite sure I’ll learn many new stuff right
    here! Good luck for the next!

  106. Appreciating the persistence you put into your site and in depth information you provide.
    It’s great to come across a blog every once in a while that isn’t the same
    old rehashed information. Fantastic read! I’ve bookmarked your site and I’m
    including your RSS feeds to my Google account.

  107. This design is wicked! You certainly know how
    to keep a reader amused. Between your wit and your videos,
    I was almost moved to start my own blog (well, almost…HaHa!) Fantastic job.
    I really loved what you had to say, and more than that, how you presented it.
    Too cool!

  108. Hi to every body, it’s my first pay a visit of this web site;
    this webpage includes amazing and actually excellent material in support of readers.

  109. After looking into a handful of the blog articles on your web page, I
    honestly like your way of writing a blog.
    I book-marked it to my bookmark site list and will be checking back soon. Please visit my web site as well and let
    me know your opinion.

  110. continuously i used to read smaller articles which also clear their motive,
    and that is also happening with this piece of writing which I am reading at this place.

  111. I love what you guys are up too. This kind of clever work and exposure!
    Keep up the excellent works guys I’ve incorporated you guys to my personal blogroll.

  112. Thanks for a marvelous posting! I quite enjoyed reading it, you will be a great author.I will remember to bookmark your blog and will often come back from now on. I want to encourage continue your
    great job, have a nice holiday weekend!

  113. Its like you read my mind! You seem to know a lot about this,
    like you wrote the book in it or something. I think that you can do with some pics to drive the message
    home a bit, but other than that, this is excellent blog.

    An excellent read. I will definitely be back.

  114. I carry on listening to the news lecture about receiving free online grant applications so I have been looking
    around for the finest site to get one. Could you tell me please,
    where could i find some?

  115. Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as
    though you relied on the video to make your point.

    You clearly know what youre talking about, why waste your intelligence
    on just posting videos to your blog when you could be giving us
    something enlightening to read?