Vivere la vita che hai sempre desiderato

Ti piacerebbe vivere la vita che hai sempre desiderato? Non credi sia possibile? In questo articolo ti proporrò dei suggerimenti su come mettere a frutto le tue passioni per ottenere vera soddisfazione dalla tua vita. Ti darò dei consigli su come realizzare i tuoi sogni e la tua missione di vita. Ti dirò che cos’è che ti impedisce di vivere la vita dei tuoi sogni e come puoi superare le barriere mentali che ti allontanano dal perseguirla.

Non ti nascondo che vivere la vita che ami potrebbe richiedere alcuni sacrifici, sforzi e rinunce. Ma tutto ciò varrà assolutamente la pena perché se saprai vedere nel lungo termine, la rinuncia iniziale sarà un investimento per il tuo futuro. Ma togliti dalla testa la convinzione limitante che non potrai mai realizzare i tuoi sogni. Se vuoi continuare a credere che la tua vita fa schifo ma che non potrai mai cambiarla, sei libero di farlo. Ma ti prometto che se sospenderai per cinque minuti la tua credenza, potrai ottenere tutte le informazioni che ti servono per trasformare la tua vita in un’opera d’arte. Buona lettura!

Vivere la vita che hai sempre desiderato: 3 consigli per partire

Prima di entrare in merito all’articolo, devo fare una breve premessa: vivere la vita che hai sempre desiderato non è un’operazione magica. Non ci sono strategie o scorciatoie speciali per eliminare la sofferenza dalla tua vita una volta per tutte. Sei tu a dover fare il lavoro e nessuno potrà farlo al posto tuo. Ti ricordo innanzitutto che vivere la vita che hai sempre desiderato vuol dire fare una rivoluzione nella tua esistenza. Ma il primo passo per una trasformazione radicale è un profondo rinnovamento di sé.

E ciò potrebbe richiedere un certo tempo. In ogni caso, quanto impiegherai per farlo dipenderà esclusivamente da te. Potrebbero bastarti delle ore, ma potrebbero essere necessari dei mesi o addirittura degli anni, in base alla tua motivazione nel cambiare. Potresti anche non cambiare mai e continuare a vivere la tua vita di sempre. Infatti la forza dell’abitudine ti manterrà impantanato e ti impedirà di fare i cambiamenti necessari. Ma tu dovrai lottare contro di essa e non abbandonarti all’ansia e alla paura. Vediamo ora 3 consigli su come avviare il percorso che ti permetterà di vivere la vita che hai sempre desiderato.

1) Conosci te stesso, i tuoi valori e le tue passioni per scoprire la tua missione di vita

Avrei potuto dare per scontato questo consiglio: se vuoi vivere la vita che hai sempre desiderato dovresti già conoscere le tue passioni e la tua “missione” o vocazione. Ma nella vita di tutti i giorni mi capita troppo spesso di trovare persone di tutte le età che non hanno affatto chiaro che cosa vogliono dalla vita. Sono insoddisfatte del proprio lavoro, delle proprie relazioni e del modo in cui vivono. Vogliono uscire da quella sofferenza. Ma non vedono alternative. Se tu chiedessi loro che cosa vorrebbero cambiare dalla loro vita, risponderebbero in modo superficiale che desidererebbero meno stress, più pace, più tranquillità. In realtà ciò non è per nulla sufficiente per il cambiamento.

Per cambiare davvero, hai bisogno innanzitutto di intravedere un’alternativa alla tua vita di adesso. Capire che c’è qualcosa che non va è già un passo avanti: la forza della trasformazione inizia da lì. Ma finché non avrai un progetto chiaro in testa ti comporterai come l’allenatore di una squadra di calcio che sa che la formazione è sbagliata ma non propone una soluzione per risolvere il problema. Per questo è necessario che tu conosca te stesso. Ma non in maniera superficiale. Devi riflettere su quali sono i tuoi valori, le tue passioni, le tue motivazioni. Si tratta di un lavoro di ricerca interiore. Devi semplicemente capire che cosa vuoi dalla vita.

Scegli le passioni fruttifere

Magari pensi già di avere le idee chiare e di conoscerti a fondo. Ma non illuderti: la conoscenza di sé richiede un lavoro davvero approfondito. Non si tratta di sapere banalmente che cosa ti piace. Potresti avere tantissime passioni, ma non è detto che tutte possano essere trasformate in un progetto di vita sensato. Potresti essere appassionato di calcio, ma ciò non vuol dire necessariamente che potrai diventare un calciatore. Se sei davvero motivato, potrai senz’altro trovare la tua strada. Ma ciò che voglio dire qui è che ciascuna passione può avere o non avere il potenziale di essere messa a frutto. Esistono infatti due categorie di passioni:

  • le passioni infruttifere
  • le passioni fruttifere

Le prime potrebbero essere definite come “hobby” o “passatempi”. Alcune attività non possono essere trasformate in attività a tempo pieno e, in ogni caso, potrebbero non offrirti soddisfazioni reali e significative. Potresti, al limite, trovare più tempo per te stesso per dedicarti ad esse. Ma in questo articolo non voglio offrirti consigli su come avere più tempo libero o goderti meglio la vita.

Le seconde, le passioni fruttifere, hanno in sé il potenziale di essere trasformate in attività a tempo pieno o addirittura in vere e proprie missioni di vita. Se sei appassionato di scrittura, ad esempio, puoi aprire un blog che ti consenta di sfogare la tua fantasia e magari trasformarti in un blogger di professione. Se sei appassionato di fitness o moda puoi fare altrettanto. In ogni caso una passione fruttifera si distingue da una infruttifera perché può riempire la tua vita di significato e valore.

Perché è importante conoscere i tuoi valori per vivere la vita che hai sempre desiderato?

Per quale motivo è importante conoscere i tuoi valori? Perché in tal modo potrai verificare che le tue passioni siano allineate ad essi. Se il tuo valore di base riguarda aiutare gli altri a risolvere determinati problemi, la tua attività principale dovrebbe consistere proprio in questo. In altre parole, per vivere la vita che desideri hai bisogno di realizzare la tua missione di vita. Ciascuno di noi infatti ha una vocazione nei confronti del mondo: in Giappone la chiamano Ikigai. Il problema di oggi è che in troppi oggi sono disconnessi da se stessi, e ignorano i propri valori e desideri, finendo per vivere una vita che non è la loro. Sono continuamente distratti dai valori della società di massa, e per questo sono convinti di inseguire le proprie passioni, quando stanno seguendo quelle degli altri o della società in generale.

Per questo ti suggerisco una cosa: non fare delle scelte azzardate finché non sei sicuro della loro bontà. Prima di trasformare la tua vita, assicurati di perseguire i tuoi valori. Per farlo hai bisogno di fare introspezione. Fai una promessa a te stesso: da domani o da stasera stessa prenderai un diario e inizierai a riflettere sulle tue passioni. Chiediti che cosa ti motiva davvero e che cosa ti spinge. Ti bastano pochi minuti di intensa analisi della tua interiorità. Sfrutta al meglio questi minuti per sondare nel tuo inconscio. Non essere duro con te stesso, ma semplicemente aspetta che le risposte emergano da sé.

2) Segui le tue passioni contro tutto e tutti

Una volta che avrai fatto un’accurata analisi e ricerca della tua missione di vita, prenditi un impegno con te stesso. Promettiti che farai in modo che tutte le tue azioni si allineino con il tuo Ikigai. Non scendere a patti col mondo. Sostieni senza paura le tue scelte, anche se sono le più bizzarre. Considera che la maggior parte delle persone proietterà le proprie insoddisfazioni su di te, giudicandoti duramente o ritenendoti strano. Ma tu ignorerai questi giudizi affrettati. L’opinione degli altri su di te è quasi sempre frutto dell’ignoranza, e spesso anche dell’invidia. Non devi risentirti per questo. Devi semplicemente lasciar andare il giudizio e rivendicare il tuo ruolo.

Ricorda che sei tu e soltanto tu l’eroe della tua vita. E attorno a te troverai certo persone disposte ad aiutarti e a collaborare, ma anche persone che cercheranno – in modo del tutto inconsapevole – di segare i rami su cui cammini. Non fare di questi i tuoi nemici. Essi, magari, sono proprio le persone che hanno bisogno del tuo aiuto. Abbi coraggio di seguire la tua strada nonostante tutto e tutti. Ricordati che hai una sola possibilità in questa vita e non ha senso sciuparla per paura di essere rifiutati o giudicati severamente. Sarebbe un errore madornale arrenderti alla miseria in nome di un senso di comfort ridicolo e patetico.

Sii fedele a te stesso

Sii fedele a te stesso: una volta che avrai scelto una strada, seguila fino alla fine. O perlomeno percorrila finché ti piacerà. Non trovare giustificazioni per abbandonarla. Se ignorerai la tua missione, creerai solo attrito e sofferenza, poiché starai andando contro te stesso. Dovrai amarti abbastanza da non farti distrarre dalle dicerie della gente. Dovrai essere abbastanza sicuro di te da non abbandonare in continuazione il percorso. Finché non avrai costruito nulla di solido, non ti nascondo che potresti essere costretto a lottare aspramente. Ma attingerai forza dalla tua motivazione interiore. La tua stessa missione di vita sarà la fiaccola che ti guiderà e dovrai stare attento a non perderla d’occhio.

Non importa che cosa pensano gli altri. Anch’io ho vissuto a lungo con la paura di essere giudicato per le mie scelte, inibendomi e mettendo a tacere i miei desideri. Ma ora ho sofferto abbastanza per continuare su quella strada. Ho capito che non ha alcun senso farsi bloccare dal giudizio altrui. Non puoi lasciare che esso ti controlli e ti manipoli. Non importa se all’inizio ti sentirai solo. Quando le fondamenta non sono ancora state gettate, tutto è vacillante e incerto e dovrai essere abbastanza bravo da intravedere la fine del tunnel, scartando via i rumori di sottofondo prodotti dalla gente che ti circonda. Non permettere che siano gli altri a decidere per te. Onora le tue passioni. Fallo per te, perché solo così eliminerai la sofferenza dalla tua vita. E solo così potrai vivere la vita che hai sempre desiderato.

3) Sviluppa pazienza e perseveranza e accetta l’ignoto

Oltre a dover scoprire la tua missione di vita e liberare dal giudizio degli altri, devi forgiare il tuo carattere per onorare al meglio la tua missione. Infatti hai bisogno di costruire materialmente un progetto di vita, e per farlo dovrai affrontare difficoltà e sfide. Devi riuscire a trasformare i problemi in opportunità per la tua crescita. Non puoi farti fermare dagli ostacoli lungo il percorso. Ricorda che non potrai trasformare la tua vita dall’oggi al domani. Non puoi ottenere tutto e subito. Per questo hai bisogno di sviluppare questi tre valori:

  • Pazienza
  • Perseveranza
  • Accettazione dell’ignoto

Devi essere paziente perché i cambiamenti richiedono tempo. Devi accettare che degli ostacoli potrebbero presentarsi davanti a te e rallentarti. Dovrai sopportare e aumentare la tua tolleranza alla frustrazione. Non ha senso che ti abbandoni alla negatività e all’impazienza. Ciò non farebbe altro che avvelenarti il sangue e impedirti di realizzarti.

Devi essere perseverante perché i cambiamenti richiedono sforzo ed energia. Potresti dover fare dei sacrifici e delle rinunce che normalmente non avresti tollerato. Ma ricorda che stai facendo tutto per te e la tua felicità. Dovrai essere costantemente connesso con la fonte della tua motivazione interiore per poter andare incontro alle difficoltà e non farti sormontare da esse.

L’incertezza

E ora viene la cosa più importante: devi rimanere a tuo agio nell’incertezza. Devi imparare a sopportare il disagio iniziale ed espandere la tua zona di comfort. In questo modo la tua mente si abituerà a stare in una zona “minata”, dove non sai che cosa ti aspetterà esattamente. Vivere la vita che hai sempre desiderato richiede infatti che tu sappia affrontare problemi che non avresti mai immaginato. Richiede che abbandoni le tue vecchie sicurezze e che smetta di aggrapparti ad esse per sopravvivere. In effetti solo così potrai iniziare ad iniziare davvero a vivere, uscendo una volta per tutte dal tuo guscio per abbracciare il mondo in tutta la sua bellezza.

Chiaramente non puoi uscire dalla tua zona di comfort improvvisamente. Non puoi abbandonare tutte le tue sicurezze da un momento all’altro. Anche qui dovrai avere pazienza e sapere quando è arrivato il momento di fare il passo successivo. Ti puoi aiutare abbozzando un piano per il tuo futuro, per gestire le tue risorse e usare i tuoi tempi al meglio. Non c’è alcuna fretta di cambiare. Per prima cosa, accetta la situazione in cui ti trovi, anche se vorresti cambiarla subito. Goditi il tuo percorso di trasformazione senza frenesia. Tieni traccia dei tuoi progressi.

In bocca al lupo per vivere la vita che hai sempre desiderato!

A questo punto non posso fare altro che augurarti un bel percorso di trasformazione. In futuro scriverò a proposito dell’argomento: ci sono migliaia di cose da dire. Ma per adesso ti basti sapere che realizzare la vita dei tuoi sogni è perfettamente possibile. Non è affatto semplice e non si può fare in quattro e quattr’otto. Ma la prima cosa da fare è scoprire che cosa vuoi esattamente dalla tua vita e successivamente sviluppare l’atteggiamento giusto. Nella vita è tutto questione di atteggiamento: se supererai le barriere mentali che ti allontanano dalla crescita potrai liberare il tuo massimo potenziale e ottenere ciò che vuoi.

Ti suggerisco il libro “Diventa chi sei” di Emilie Wapnick se vuoi informazioni ancora più pratiche su come trasformare le tue passioni in un lavoro e su come sfruttare al meglio le tue potenzialità per ottenere la realizzazione professionale oltre che personale.

Iscriviti alla newsletter per ricevere tutti gli aggiornamenti!

Segui la nostra pagina Facebook per rimanere costantemente aggiornato!

https://www.facebook.com/leopazzola/

144 risposte a “Vivere la vita che hai sempre desiderato”

  1. Magnificent goods from you, man. I’ve understand
    your stuff previous to and you are just extremely fantastic.

    I really like what you’ve acquired here, certainly like
    what you are saying and the way in which you say it.
    You make it entertaining and you still care for to keep it sensible.
    I can’t wait to read far more from you. This is really
    a terrific website.

  2. My spouse and i still can not quite assume that I could often be one of those reading through the important recommendations
    found on your web blog. My family and I are sincerely thankful on your generosity and for presenting me
    the potential to pursue our chosen profession path.
    Thanks for the important information I got from your blog.

  3. Hey! Quick question that’s completely off topic.
    Do you know how to make your site mobile friendly? My website looks weird
    when viewing from my iphone. I’m trying to find a theme or plugin that might be
    able to fix this issue. If you have any suggestions, please share.
    Appreciate it!

  4. I think this is one of the most important information for me.

    And i am glad reading your article. But should remark on some general things,
    The web site style is great, the articles is really great : D.
    Good job, cheers

  5. I was wondering if you ever thought of changing the page layout of your website?
    Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could a little
    more in the way of content so people could connect with
    it better. Youve got an awful lot of text for only having 1 or two images.
    Maybe you could space it out better?

  6. Have you ever considered about including a little bbit mmore than just your articles?
    I mean, what you say is fundamental and everything.
    Nevertheless think aboout if you added some great photos or
    videos to give your posts more, “pop”! Your content
    is excellent but with images and clips, this site could certainly bbe one of the
    best in its field. Awesome blog!

  7. My brother suggested I would possibly like this website.
    He used to be entirely right. This put up actually made my day.
    You can not believe simply how so much time I had spent for this info!
    Thanks!

  8. My partner and I absolutely love your blog and find the majority of your post’s to be precisely what I’m looking for.
    Does one offer guest writers to write content available
    for you? I wouldn’t mind publishing a post or elaborating on a few of the subjects you write related to
    here. Again, awesome web log!

  9. Hello just wanted to give you a quick heads up. The words in your article seem
    to be running off the screen in Internet explorer. I’m not
    sure if this is a format issue or something to do
    with web browser compatibility but I thought I’d post to let you
    know. The design look great though! Hope you get the
    problem solved soon. Many thanks

  10. Whoah this blog is wonderful i love studying your posts.

    Stay up the great paintings! You already know, many
    people are looking round for this information, you can help them greatly.

  11. Wow! This blog looks exactly like my old one!

    It’s on a completely different topic but it has pretty much the same page
    layout and design. Excellent choice of colors!

  12. I needed to write you this little observation just to
    thank you over again for your fantastic tactics you have documented in this case.
    It is really particularly generous of people like you
    to offer extensively all that some people could have made available as an e book to help make some bucks on their own, certainly considering the
    fact that you might well have tried it if you ever desired.

    The basics as well worked to be the fantastic way to recognize
    that someone else have the identical dream like mine to understand lots more pertaining to this
    matter. Certainly there are millions of more pleasant periods in the future for many who view your website.

  13. certainly like your web site but you need to check the spelling on quite a few of your posts.
    A number of them are rife with spelling problems and
    I in finding it very troublesome to tell the reality nevertheless I’ll definitely come back again.

  14. Just desire to say your article is as surprising.
    The clarity in your post is simply spectacular and i can assume you
    are an expert on this subject. Well with your permission let me to grab your feed to keep up to date with forthcoming post.
    Thanks a million and please carry on the gratifying work.

  15. Howdy! This article couldn’t be written any better!
    Looking at this post reminds me of my previous roommate!
    He constantly kept talking about this. I’ll send this post to
    him. Fairly certain he will have a good read.
    Many thanks for sharing!

  16. Hello there! I know this is somewhat off topic but I was wondering which blog
    platform are you using for this site? I’m getting fed up of WordPress because
    I’ve had problems with hackers and I’m looking at options for another platform.
    I would be awesome if you could point me in the direction of a good
    platform.

  17. Someone essentially lend a hand to make critically
    posts I would state. This is the first time I frequented your web page and thus far?

    I surprised with the research you made to make this particular submit amazing.

    Wonderful activity!

  18. Great post. I used to be checking continuously this weblog and I’m impressed!
    Extremely helpful info specifically the last section 🙂 I handle such info a lot.
    I was looking for this particular info for a long time. Thanks and
    good luck.

  19. Howdy just wanted to give you a quick heads up and
    let you know a few of the images aren’t loading properly.

    I’m not sure why but I think its a linking issue.
    I’ve tried it in two different web browsers and both show the same outcome.

  20. Oh my goodness! Incredible article dude! Thanks, However
    I am encountering problems with your RSS. I don’t know the reason why I can’t join it.

    Is there anybody having identical RSS issues?
    Anyone that knows the solution will you kindly respond?
    Thanx!!

  21. Undeniably believe that which you stated.
    Your favorite justification seemed to be on the net the easiest
    thing to be aware of. I say to you, I definitely get annoyed while people consider worries that they plainly do not know about.
    You managed to hit the nail upon the top and defined out the whole
    thing without having side effect , people could take a signal.
    Will likely be back to get more. Thanks

  22. Good day! I know this is kinda off topic but I was wondering if you knew where
    I could find a captcha plugin for my comment form? I’m using the
    same blog platform as yours and I’m having trouble finding one?
    Thanks a lot!

  23. Hi there! I’m at work browsing your blog from my new apple iphone!
    Just wanted to say I love reading through your blog and look forward
    to all your posts! Carry on the fantastic work!

  24. This is very interesting, You’re a very skilled blogger.
    I have joined your rss feed and look forward to seeking more of
    your excellent post. Also, I have shared your web site in my
    social networks!

  25. Hi there, just became alert to your blog through Google, and found that it’s really informative.
    I am gonna watch out for brussels. I will appreciate if
    you continue this in future. Many people will be benefited
    from your writing. Cheers!

  26. Excellent read, I just passed this onto a colleague who was doing some
    research on that. And he actually bought me lunch as I found it for him smile Therefore let me rephrase that:
    Thank you for lunch!

  27. Thank you for being my personal teacher on this theme.
    I enjoyed your own article quite definitely and most of
    all enjoyed reading how you really handled the areas I regarded as controversial.

    You happen to be always quite kind to readers really like me and let me in my existence.
    Thank you.

  28. Thank you for your blog post. Manley and I have been saving
    for a new guide on this issue and your writing has made us
    all to save our money. Your thoughts really responded all our queries.
    In fact, in excess of what we had thought of just before we
    came upon your fantastic blog. My partner and i no longer have doubts and a troubled mind because you have actually
    attended to our own needs above. Thanks

  29. With havin so much content and articles do you ever run into any issues of plagorism
    or copyright violation? My website has a lot of unique content I’ve either authored myself or
    outsourced but it appears a lot of it is popping it up all over
    the internet without my authorization. Do you know any solutions to help reduce content from being stolen? I’d definitely appreciate it.

  30. Thank you a bunch for sharing this with all people you
    really know what you are speaking about! Bookmarked. Please also seek advice from my site =).
    We can have a hyperlink change arrangement among us!

  31. I just like the valuable info you supply on your articles.
    I’ll bookmark your weblog and take a look at again right here frequently.
    I am somewhat certain I’ll be told many new stuff
    proper right here! Best of luck for the following!

  32. Someone essentially lend a hand to make seriously articles
    I’d state. This is the very first time I frequented your website page and to this point?
    I amazed with the analysis you made to create this actual publish incredible.

    Great activity!

  33. Thanks for any other informative site. Where else may just I am getting that type of information written in such a
    perfect way? I’ve a mission that I am simply now working on, and I have been on the glance out for such information.

  34. I don’t even understand how I stopped up right here, but
    I believed this submit used to be good. I do not understand who you’re however definitely you are going to a
    famous blogger if you happen to aren’t already. Cheers!

  35. Hello just wanted to give you a brief heads up and let
    you know a few of the images aren’t loading properly. I’m
    not sure why but I think its a linking issue. I’ve tried
    it in two different browsers and both show the same results.

  36. I have been exploring for a little bit for any high-quality articles
    or weblog posts on this sort of area . Exploring in Yahoo I finally stumbled upon this site.
    Studying this information So i’m glad to show that I’ve a very excellent uncanny feeling I found
    out just what I needed. I most indisputably will make sure to do not fail
    to remember this website and provides it a glance
    on a constant basis.

  37. Hey! Someone in my Myspace group shared this website with
    us so I came to take a look. I’m definitely enjoying
    the information. I’m bookmarking and will be tweeting this to
    my followers! Outstanding blog and wonderful design.

  38. I comment whenever I especially enjoy a post on a site or I have something to add to the discussion. Usually it’s caused by the passion communicated in the article I looked
    at. And on this post Vivere la vita che hai sempre desiderato – Il
    Sentiero della Realizzazione. I was moved enough to drop a comment ;
    ) I actually do have 2 questions for you if you don’t
    mind. Could it be just me or does it give
    the impression like some of these comments come across as if they are written by
    brain dead individuals? 😛 And, if you are writing on additional online social sites, I would like to follow everything new you have to post.
    Could you make a list the complete urls of all your
    community pages like your linkedin profile, Facebook page or twitter feed?

  39. Good post. I learn something new and challenging on sites I
    stumbleupon on a daily basis. It will always be exciting to read through articles from other authors and use a little something from other web sites.

  40. Woah! I’m really enjoying the template/theme
    of this blog. It’s simple, yet effective. A lot of times it’s tough to get that
    “perfect balance” between superb usability and visual appearance.
    I must say that you’ve done a amazing job with this. Also,
    the blog loads super quick for me on Safari.
    Superb Blog!

  41. Hi there! Would you mind if I share your blog with my myspace
    group? There’s a lot of people that I think would really enjoy your content.
    Please let me know. Thanks

  42. Thank you so much pertaining to giving me personally an update on this subject matter
    on your blog. Please realise that if a brand-new post becomes available or if
    any changes occur with the current article, I would consider reading a lot more and learning
    how to make good utilization of those approaches you talk about.

    Thanks for your efforts and consideration of people by
    making your blog available.

  43. Thanks for the marvelous posting! I quite enjoyed reading
    it, you are a great author. I will remember to bookmark your blog and may
    come back down the road. I want to encourage
    one to continue your great writing, have a nice weekend!

  44. Do you mind if I quote a couple of your articles as long as I provide credit and
    sources back to your weblog? My blog is in the exact same niche as
    yours and my users would truly benefit from some of
    the information you provide here. Please let me know if this alright
    with you. Appreciate it!

  45. I’ve been exploring for a little for any high-quality articles or weblog posts on this
    kind of house . Exploring in Yahoo I ultimately stumbled upon this site.
    Studying this info So i’m satisfied to express that I have
    an incredibly just right uncanny feeling I came upon exactly what I needed.

    I such a lot indisputably will make sure to do not forget
    this site and provides it a look regularly.

  46. You’re so cool! I don’t suppose I’ve truly read through a single thing
    like this before. So wonderful to find someone with unique thoughts
    on this subject. Seriously.. thank you for starting this up.
    This website is something that is required on the internet,
    someone with a bit of originality!

  47. I have been exploring for a little bit for any high-quality articles or blog posts in this kind
    of space . Exploring in Yahoo I eventually stumbled upon this site.
    Reading this info So i am glad to convey that I have an incredibly excellent uncanny feeling I discovered just what I needed.

    I most for sure will make certain to don’t forget this site and provides it a glance regularly.

  48. Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I could add to my blog that automatically tweet my newest twitter
    updates. I’ve been looking for a plug-in like this for quite some time and
    was hoping maybe you would have some experience with something like this.
    Please let me know if you run into anything.
    I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

  49. Thanks for the sensible critique. Me & my neighbor were
    just preparing to do some research on this.

    We got a grab a book from our area library but I think I learned
    more clear from this post. I am very glad to see such
    magnificent info being shared freely out there.

  50. Hello There. I found your blog using msn. This is a very
    well written article. I’ll be sure to bookmark it and return to read more of your useful information.
    Thanks for the post. I’ll definitely return.

  51. Have you ever considered publishing an e-book or guest authoring on other blogs?
    I have a blog centered on the same subjects you discuss and would really like to have
    you share some stories/information. I know my viewers would value your work.

    If you’re even remotely interested, feel free to send me an email.

  52. Hi there, just became alert to your blog through Google, and
    found that it is truly informative. I’m gonna watch out for brussels.

    I’ll be grateful if you continue this in future. Many people will be benefited from your writing.
    Cheers!

  53. My wife and i felt very fortunate when Raymond could deal with his analysis using the ideas he acquired
    in your weblog. It is now and again perplexing to simply be offering information and facts that many others
    could have been trying to sell. We really recognize we now have the
    writer to appreciate for that. These illustrations you’ve made, the simple web site menu,
    the relationships you can help to promote – it’s mostly awesome,
    and it’s really letting our son and us believe that this subject is pleasurable, which is
    truly essential. Many thanks for all!

  54. Thanks a lot for giving everyone an extremely memorable possiblity to read in detail from this web site.

    It is often so awesome and jam-packed with a good time for me and my office mates to
    search your website the equivalent of three times in one week to find out
    the newest secrets you have got. And definitely, I am also always fulfilled concerning the magnificent advice served by you.

    Selected two ideas in this posting are undeniably the finest we’ve ever had.

  55. Thank you, I have recently been looking for information about this topic
    for ages and yours is the greatest I have discovered so far.
    But, what in regards to the conclusion? Are you sure in regards to the source?

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *